EBookClubs

Read Books & Download eBooks Full Online

EBookClubs

Read Books & Download eBooks Full Online

Book La Chine face    la mondialisation

Download or read book La Chine face la mondialisation written by Elodie Gavalda and published by Editions L'Harmattan. This book was released on 2007-02-01 with total page 96 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: Depuis plus de deux décennies, nous sommes témoins d'un miracle économique, avec l'invasion des produits "made in China". Comment la Chine après des siècles de léthargie, réussit-elle à profiter de la mondialisation ? A-t-elle toutes les armes pour devenir la première puissance mondiale d'ici 2050 ? A quel point sa mutation menace-t-elle l'équilibre du monde contemporain ? Interviews, discussions, études sur le terrain et analyses des grands sinologues donneront quelques clés de réponse et de réflexion dans cet ouvrage.

Book La Chine face    la mondialisation

Download or read book La Chine face la mondialisation written by Élodie Gavalda, Laurence Rouvin and published by . This book was released on with total page 98 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt:

Book Une mondialisation contrari  e

Download or read book Une mondialisation contrari e written by Xavier Richet and published by Editions L'Harmattan. This book was released on 2019-04-03 with total page 240 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: Ce livre se donne pour but d'éclairer les rôles respectifs de l'Europe et de la Chine dans les évolutions contemporaines de la mondialisation. Pour contrariée et contradictoire qu'elle soit, la mondialisation économique n'est pas pour autant à l'arrêt : elle change de vecteurs. Face au repli protectionniste américain, aux incertitudes européennes et aux crises qui touchent les institutions les plus emblématiques de ce qui faisait jusqu'ici la mondialisation, la Chine apparaît comme la puissance qui a désormais le plus intérêt à poursuivre la progression des échanges. Elle y contribue notamment avec le développement de ses "Nouvelles Routes de la Soie" (NRS). Les contributions à ce livre ouvrent de nouvelles perspectives.

Book Chine et mondialisation

Download or read book Chine et mondialisation written by Lihua Zheng and published by Editions L'Harmattan. This book was released on 2004-03-01 with total page 330 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: Avec l'entrée de la Chine dans l'OMC, le terme mondialisation est devenu à la mode en Chine. Enthousiasmés par la mondialisation, on n'a pas encore le temps de se soucier de ce que signifie exactement le terme et ses implications. On y voit vaguement la modernisation du pays. Mais, la Chine, en allant vers la mondialisation, se voit obligée d'assimiler des critères basés sur une culture très différente de la sienne. Quelle conséquences et quelles stratégies adopter face à la mondialisation et comment surmonter les difficultés rencontrées au jour le jour dans les entreprises à caractère multiculturelles ?

Book La Chine e s t le monde

Download or read book La Chine e s t le monde written by Sophie Boisseau du Rocher and published by Odile Jacob. This book was released on 2019-01-23 with total page 223 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: Promise à la première place mondiale, la Chine entend jouer un rôle décisif sur la scène internationale. Quelle est sa vision et comment aborde-t-elle le monde et la mondialisation ? Avec quelles conséquences pour l’Occident et l’Europe ? Écrit par deux fins connaisseurs de la Chine et de l’Asie du Sud-Est, ce livre montre comment le président Xi Jinping et le Parti communiste chinois ont recyclé l’antique formule du « Tianxia » – qui désigne traditionnellement « tout ce qui est sous le ciel » – pour placer la Chine au centre des flux mondiaux. Il explique aussi comment elle mobilise toutes ses ressources (influence économique, attrait de sa culture, propagande et intimidation) pour transformer les règles du jeu dans des domaines aussi divers que le droit, les normes industrielles, l’environnement, l’alimentation ou la recherche universitaire. Ce faisant, Pékin modifie à son avantage un système international largement dessiné par l’Occident. Dès lors se pose une question : l’ambition chinoise n’est-elle pas un risque, d’abord pour les Chinois eux-mêmes, mais aussi pour le reste du monde et les biens communs de l’humanité ? Sophie Boisseau du Rocher est chercheur associé au Centre Asie de l’IFRI (Institut français des relations internationales). Spécialiste de l’Asie du Sud-Est, elle étudie sur le terrain les relations de la région avec la Chine. Emmanuel Dubois de Prisque est chercheur associé à l’Institut Thomas- More et corédacteur en chef de la revue Monde chinois-nouvelle Asie. Il travaille depuis vingt-cinq ans sur l’Asie orientale et a vécu au Japon et à Taïwan.

Book La Chine dans la mondialisation

Download or read book La Chine dans la mondialisation written by and published by . This book was released on 2008 with total page 127 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt:

Book La Chine dans la mondialisation

Download or read book La Chine dans la mondialisation written by Philippe Béraud and published by . This book was released on 2006 with total page 328 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: La croissance de l'économie chinoise semble imposer son propre rythme à la mondialisation. L'influence grandissante de la Chine dans l'économie mondiale se manifeste à la fois dans la production, les échanges et l'investissement. L'intérêt des firmes étrangères pour le marché chinois s'accompagne de flux d'investissement direct qui viennent irriguer le capital industriel et faciliter les transferts de technologie. Les entreprises chinoises, déjà bien représentées dans les branches à forte intensité capitalistique, utilisent désormais des technologies évoluées et emploient une main-d'œuvre qualifiée. Elles ont également appris à déployer des stratégies d'exportation et à s'implanter sur les grands marchés de consommation. L'adhésion à l'OMC a encore accéléré le processus d'internationalisation. La Chine occupe aujourd'hui une place privilégiée dans les dispositifs de négociation, de contrôle et de réglementation liés à la gouvernance économique mondiale. À travers l'analyse des transformations de la production et l'étude des dynamiques de marché, cet ouvrage cherche à mieux approcher les enjeux de deux décennies d'expansion chinoise. La Chine dans la mondialisation constitue le sixième titre d'une collection, dirigée par Philippe Béraud, dont le principe est de publier un ensemble d'ouvrages traitant des problèmes contemporains du développement. Les ouvrages de la collection Économies en développement, élaborés par des équipes de spécialistes, présentent le plus clairement possible les interprétations relatives à chacun des thèmes choisis et les données quantitatives et qualitatives qui permettent de les illustrer. Ces ouvrages s'adressent à différents publics : étudiants en sciences humaines et sciences sociales, élèves des grandes écoles, chercheurs, cadres et responsables d'entreprises ou d'associations impliqués dans les relations économiques avec les pays du Tiers Monde qui trouveront, dans cette collection, matière à améliorer leurs connaissances des économies et des institutions locales, enfin tous ceux qui à un titre ou à un autre s'intéressent aux problèmes contemporains du développement.

Book La Chine  ou le temps retrouv

Download or read book La Chine ou le temps retrouv written by Benoît Vermander and published by . This book was released on 2008 with total page 157 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt:

Book Chine   tats Unis  le capitalisme contre la mondialisation

Download or read book Chine tats Unis le capitalisme contre la mondialisation written by Benjamin Bürbaumer and published by La Découverte. This book was released on 2024-04-18 with total page 455 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: Tensions géopolitiques, guerre commerciale, Nouvelles Routes de la soie, course à l'armement dans l'Indopacifique, bataille des semi conducteurs... La montée en puissance de la Chine inquiète, et sa rivalité avec les États-Unis atteint un point de bascule qui bouleverse les équilibres mondiaux. Comment en est-on arrivé là ? Pourquoi ? Si le constat est clair, l'analyse fait cruellement défaut. Tels des somnambules, nous avançons sans vraiment comprendre la déstabilisation du monde qui se joue pourtant sous nos yeux. Dans cette tempête, il est nécessaire de retrouver une boussole. Par l'analyse économico-politique, ce livre élucide les ressorts profonds et les enjeux existentiels de l'affrontement entre les deux superpuissances : c'est le capitalisme lui-même qui mine la mondialisation et entraîne la fragmentation actuelle. En devenant capitaliste, la Chine s'est vue contrainte de défier ce qui a permis son essor, à savoir une mondialisation pensée, organisée, contrôlée par et pour les États-Unis. Cette contradiction l'a amenée à tailler des croupières aux multinationales américaines via une réorganisation sino-centrée du marché mondial, en créant de nouvelles infrastructures technologiques, monétaires et physiques qui court-circuitent la supervision américaine. Cette démarche place Pékin sur les rails d'une confrontation directe avec les États-Unis qui va redessiner notre monde. Ce livre, grâce aux clés de compréhension inédites qu'il propose, nous aide à en prendre toute la mesure.

Book Chine Face a la Mondialisationla

Download or read book Chine Face a la Mondialisationla written by and published by . This book was released on 2013 with total page pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt:

Book L Asie Du Sud Est Face    la Mondialisation

Download or read book L Asie Du Sud Est Face la Mondialisation written by Rodolphe de Koninck and published by . This book was released on 1997 with total page 214 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt:

Book Beijing 2008  Preparing for Glory

Download or read book Beijing 2008 Preparing for Glory written by J.A. Mangan and published by Routledge. This book was released on 2013-09-13 with total page 235 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: Beijing 2008: Preparing for Glory - Chinese Challenge in the 'Chinese Century' brings together international scholars with an interest in sport and politics and sinologists with an interest in China - past, present and future - to explore global reaction to the Beijing Olympics - China's anticipated moment of glory on the world stage. The Beijing Olympics was, first and foremost, a political act of assertion. It was also a statement of national intent, the culmination of ideological effort going back to 1949 and the outcome of political, social, cultural and economic change. From the moment of the birth of the 'New China' sport has been viewed as a means of internal and external projection illustrating the capacity of the system and people to more than hold their own with those of other nations. In short, sport has been the chosen 'stage' on which the Chinese perform in pursuit of world recognition, respect and esteem. This assertion is not hard to understand. China's 'century of humiliation' at the hands of first the West and then Japan remains a traumatic experience. Beijing 2008 wass to assist the restoration of China's national self-esteem. He Zhenliang, Chairman of the IOC Commission for the Culture of Olympic Education, has remarked pointedly that the most significant outcome of the Beijing Games will be the elevation of the self-confidence and sense of pride of the Chinese people. Beijing 2008 was an act of political self-renewal on the world stage. This Collection demonstrates that sport is inseparable from politics. This book was previously published as a special issue of the International Journal of the History of Sport.

Book Post Beijing 2008  Geopolitics  Sport and the Pacific Rim

Download or read book Post Beijing 2008 Geopolitics Sport and the Pacific Rim written by J. A. Mangan and published by Routledge. This book was released on 2013-10-18 with total page 399 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: In 2008, as few in the world are unaware, China was host to the world via the Beijing Olympics. The world watched the metamorphosis of Beijing from insecure capital to confident metropolis but, aware of it or not, the world was also watching the symbolic assertion, via the Games, of a rising superpower. The Pacific Rim will be the stage on which China initially displays its new hegemonic intentions, aspirations and ambitions. Thus in Post-Beijing 2008, the political, economic and cultural impact of Beijing 2008 on the geopolitical future of the Pacific Rim will be discussed. This perspective, analysed by some of the most distinguished academic commentators from some of the world's leading universities who are closely associated with the Pacific Rim (East and West), is original in focus and the analysis is pregnant with political possibilities. This book was previously published as a special issue of the International Journal of the History of Sport.

Book Mondialisation

    Book Details:
  • Author : Indiana University, Bloomington. Center for the Study of Global Change
  • Publisher :
  • Release : 2006
  • ISBN :
  • Pages : 30 pages

Download or read book Mondialisation written by Indiana University, Bloomington. Center for the Study of Global Change and published by . This book was released on 2006 with total page 30 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt:

Book

    Book Details:
  • Author :
  • Publisher : Odile Jacob
  • Release :
  • ISBN : 2738177921
  • Pages : 371 pages

Download or read book written by and published by Odile Jacob. This book was released on with total page 371 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt:

Book Pour une nouvelle mondialisation

Download or read book Pour une nouvelle mondialisation written by Juan-Luis Klein and published by Puq. This book was released on 2013 with total page 418 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: "Les auteurs analysent les formes d'action collective novatrices qui émergent depuis la crise de 2008 et posent les jalons d'un nouveau modèle de mondialisation construit autour de l'inclusion, de la solidarité et de l'écologie. Leurs contributions sont issues du 3e colloque international tenu par le Centre de recherche sur les innovations sociales (CRISES) en avril 2011." In this book, the authors analyze the innovative forms of collective action that have emerged since the 2008 economic crisis and lay the groundwork for a new model of globalization built around inclusion, solidarity, and ecology. Their contributions stem from the 3rd international symposium held by the Centre de Recherche Sur Les Innovations Sociales (CRISES) in April 2011.

Book The State Strikes Back

Download or read book The State Strikes Back written by Nicholas R. Lardy and published by Peterson Institute for International Economics. This book was released on 2019-01-01 with total page 251 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: China's extraordinarily rapid economic growth since 1978, driven by market-oriented reforms, has set world records and continued unabated, despite predictions of an inevitable slowdown. In The State Strikes Back: The End of Economic Reform in China?, renowned China scholar Nicholas R. Lardy argues that China's future growth prospects could be equally bright but are shadowed by the specter of resurgent state dominance, which has begun to diminish the vital role of the market and private firms in China's economy. Lardy's book arrives in timely fashion as a sequel to his pathbreaking Markets over Mao: The Rise of Private Business in China, published by PIIE in 2014. This book mobilizes new data to trace how President Xi Jinping has consistently championed state-owned or controlled enterprises, encouraging local political leaders and financial institutions to prop up ailing, underperforming companies that are a drag on China's potential. As with his previous book, Lardy's perspective departs from conventional wisdom, especially in its contention that China could achieve a high growth rate for the next two decades—if it reverses course and returns to the path of market-oriented reforms.