EBookClubs

Read Books & Download eBooks Full Online

EBookClubs

Read Books & Download eBooks Full Online

Book Il libro dei giochi psicologici vol 5

Download or read book Il libro dei giochi psicologici vol 5 written by Arianna Girard and published by Edizioni FerrariSinibaldi. This book was released on 2014-03-28 with total page 210 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: IL QUINTO VOLUME Grazie a questo libro si torna in un qual modo alla dimensione tipica del gioco: quella ludica dei bambini. Un libro pensato per gli adulti (genitori, insegnanti, educatori che siano) i quali, interagendo con i bambini sono chiamati ad avere creatività e strumenti sempre nuovi per incuriosirli e per supportarli nel costante sviluppo delle abilità complesse. Il libro racchiude più di 100 giochi pensati per i bambini appartenenti a una fascia di età 1-6 anni. Le schede sono categorizzate per aree di sviluppo: psicomotorio, cognitivo, sociale con una particolare attenzione all’area delle emozioni e sono arricchite con indicazioni di utilizzo, obiettivi e fasce di età. LA COLLANA Il Libro dei Giochi Psicologici è un’opera suddivisa in sei volumi. Si propone come una raccolta di esercitazioni, simulazioni, role play, attività ludiche e strumenti di valutazione ideata per insegnanti, formatori educatori e animatori. L’obiettivo dei volumi è di fornire strumenti concreti per poter facilitare il lavoro dei professionisti che potranno così avvalersi di un valido riferimento per impostare le proprie lezioni e interventi di consulenza in un’ottica altamente pragmatica e professionale. Il punto di partenza che ha ispirato gli autori dei diversi volumi della collana è stato quello di proporre modalità di gioco a elevato coinvolgimento mentale, fisico ed emotivo al fine di permettere ai destinatari dell’intervento di toccare con mano le competenze alle quali la singola attività ludica è finalizzata. Nei diversi volumi sono raccolte attività e proposte differenti che spaziano da strumenti per la formazione e la valutazione nei contesti aziendali sia indoor che outdoor, a giochi da utilizzare con i bambini nei contesti educativi, alle tecniche teatrali quali strumenti di sviluppo e crescita personale e professionale. A seconda del destinatario ultimo dell’intervento, ciascun professionista potrà dunque trovare nella collana gli strumenti ideali per realizzare concretamente il proprio obiettivo formativo, educativo o di sviluppo.

Book Il Libro dei Giochi Psicologici vol  2

Download or read book Il Libro dei Giochi Psicologici vol 2 written by A.Girard and published by Edizioni FerrariSinibaldi. This book was released on 2010-07-21 with total page 180 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: IL SECONDO VOLUME Questo libro si concentra su tipologie di gioco ad elevato coinvolgimento fisico ed emotivo e su quelli realizzabili in Outdoor. Vengono proposti progetti di orienteering, spy game e, più in generale, attività da svolgersi all’aria aperta che consentono di offrire ai partecipanti un apprendimento sul campo particolarmente efficace e duraturo. L’intento è quello di fornire un’ampia gamma di progetti formativi all’avanguardia, dinamici e di elevato impatto realizzabili attraverso modalità didattiche innovative e originali. Per ogni gioco è disponibile una scheda tecnica riportante obiettivi, materiali necessari, numero di partecipanti, durata, modalità di svolgimento e soluzioni. LA COLLANA Il Libro dei Giochi Psicologici è un’opera suddivisa in sei volumi. Si propone come una raccolta di esercitazioni, simulazioni, role play, attività ludiche e strumenti di valutazione ideata per insegnanti, formatori educatori e animatori. L’obiettivo dei volumi è di fornire strumenti concreti per poter facilitare il lavoro dei professionisti che potranno così avvalersi di un valido riferimento per impostare le proprie lezioni e interventi di consulenza in un’ottica altamente pragmatica e professionale. Il punto di partenza che ha ispirato gli autori dei diversi volumi della collana è stato quello di proporre modalità di gioco a elevato coinvolgimento mentale, fisico ed emotivo al fine di permettere ai destinatari dell’intervento di toccare con mano le competenze alle quali la singola attività ludica è finalizzata. Nei diversi volumi sono raccolte attività e proposte differenti che spaziano da strumenti per la formazione e la valutazione nei contesti aziendali sia indoor che outdoor, a giochi da utilizzare con i bambini nei contesti educativi, alle tecniche teatrali quali strumenti di sviluppo e crescita personale e professionale. A seconda del destinatario ultimo dell’intervento, ciascun professionista potrà dunque trovare nella collana gli strumenti ideali per realizzare concretamente il proprio obiettivo formativo, educativo o di sviluppo.

Book The Book of Psychological Games

Download or read book The Book of Psychological Games written by Valentina Penati and published by Edizioni FerrariSinibaldi. This book was released on 2010-12-14 with total page 153 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: The Book of Psychological Games is a collection of exercises, simulations, role play designed for teachers, trainers, educators and entertainers. The aim of the volume is to provide concrete tools to facilitate the work of teachers so that they can have a good reference to set their own highly experiential lessons. The point of departure that inspired the authors in writing the book was to suggest ways to play with a high emotional and physical involvement, in order to allow the intervention receiver to try the skills which the recreational activity is oriented.

Book Il Libro dei giochi psicologici vol  4

Download or read book Il Libro dei giochi psicologici vol 4 written by Valentina Penati and published by Edizioni FerrariSinibaldi. This book was released on 2012-04-17 with total page 200 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: IL QUARTO VOLUME Questo volume è una raccolta completa della esercitazioni abitualmente utilizzate in fase di selezione. Role Playing, In Basket, In Tray, Test di livello e attitudinali vengono messi a disposizione di chiunque si occupi o si voglia occupare di selezione del personale. Ampio spazio viene dedicato all’intervista di selezione, proponendo mappe, tracce e domande guida per la conduzione di un efficace e produttivo colloquio. Gli strumenti contenuti nel volume si caratterizzano per l’elevata affidabilità, per l’innovazione e per la praticità di utilizzo. LA COLLANA Il Libro dei Giochi Psicologici è un’opera suddivisa in sei volumi. Si propone come una raccolta di esercitazioni, simulazioni, role play, attività ludiche e strumenti di valutazione ideata per insegnanti, formatori educatori e animatori. L’obiettivo dei volumi è di fornire strumenti concreti per poter facilitare il lavoro dei professionisti che potranno così avvalersi di un valido riferimento per impostare le proprie lezioni e interventi di consulenza in un’ottica altamente pragmatica e professionale. Il punto di partenza che ha ispirato gli autori dei diversi volumi della collana è stato quello di proporre modalità di gioco a elevato coinvolgimento mentale, fisico ed emotivo al fine di permettere ai destinatari dell’intervento di toccare con mano le competenze alle quali la singola attività ludica è finalizzata. Nei diversi volumi sono raccolte attività e proposte differenti che spaziano da strumenti per la formazione e la valutazione nei contesti aziendali sia indoor che outdoor, a giochi da utilizzare con i bambini nei contesti educativi, alle tecniche teatrali quali strumenti di sviluppo e crescita personale e professionale. A seconda del destinatario ultimo dell’intervento, ciascun professionista potrà dunque trovare nella collana gli strumenti ideali per realizzare concretamente il proprio obiettivo formativo, educativo o di sviluppo.

Book Il Libro Dei Giochi Psicologici

Download or read book Il Libro Dei Giochi Psicologici written by Fabio Sinibaldi and published by Lulu.com. This book was released on 2009-10 with total page 202 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: Il Libro dei Giochi Psicologici e un'opera suddivisa in due volumi. Si propone come una raccolta di esercitazioni, simulazioni, role play ideata per insegnanti, formatori, educatori e animatori. Il primo Volume, oltre ad una corposa introduzione sull'evoluzione storica del gioco e sulla sua applicabilita nei contesti formativi, raccoglie oltre 100 schede di giochi icebreaking, giochi sul pensiero laterale, sul problem solving, sulla presa di decisione e sui conflitti interpersonali. Il secondo Volume, invece, si concentra su tipologie di gioco in Outdoor proponendo progetti formativi di orienteering, spy game e, piA' in generale, attivita da svolgersi all'aria aperta. Per ogni gioco e disponibile una scheda tecnica riportante obiettivi, materiali necessari, numero di partecipanti, durata, modalita di svolgimento e soluzioni.

Book Il libro dei giochi psicologici

Download or read book Il libro dei giochi psicologici written by V. Penati and published by . This book was released on 2009 with total page pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt:

Book Il libro dei giochi psicologici

Download or read book Il libro dei giochi psicologici written by Renata Borgato and published by . This book was released on 2016 with total page pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt:

Book Il libro dei giochi psicologici

Download or read book Il libro dei giochi psicologici written by M. Caterina Boria and published by . This book was released on 2016 with total page pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt:

Book Il Libro dei Giochi Psicologici vol  6

Download or read book Il Libro dei Giochi Psicologici vol 6 written by Renata Borgato and published by Edizioni FerrariSinibaldi. This book was released on 2014-03-18 with total page 185 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: IL SESTO VOLUME Questo libro offre un nutrito repertorio di esercitazioni teatrali, destinate sia ai formatori esperti sia ai formatori che desiderano avvicinarsi a queste metodologie didattiche. Oltre alla descrizione delle esercitazioni, il testo contiene indicazioni sulle modalità di somministrazione, suggerisce obiettivi di massima e tempi di svolgimento. Alle esercitazioni è affiancata una scheda per il debriefing che i conduttori possono utilizzare per aiutare i partecipanti nella riflessione e nell’elaborazione dell’esperienza vissuta. Sono presenti inoltre elementi di contestualizzazione delle esercitazioni teatrali nate dalle esperienze didattiche dei tre autori e schede di approfondimento che potranno essere utilizzate dal formatore per valutare l’opportunità dell’utilizzo della metodologia e le diverse modalità di esecuzione. LA COLLANA Il Libro dei Giochi Psicologici è un’opera suddivisa in sei volumi. Si propone come una raccolta di esercitazioni, simulazioni, role play, attività ludiche e strumenti di valutazione ideata per insegnanti, formatori educatori e animatori. L’obiettivo dei volumi è di fornire strumenti concreti per poter facilitare il lavoro dei professionisti che potranno così avvalersi di un valido riferimento per impostare le proprie lezioni e interventi di consulenza in un’ottica altamente pragmatica e professionale. Il punto di partenza che ha ispirato gli autori dei diversi volumi della collana è stato quello di proporre modalità di gioco a elevato coinvolgimento mentale, fisico ed emotivo al fine di permettere ai destinatari dell’intervento di toccare con mano le competenze alle quali la singola attività ludica è finalizzata. Nei diversi volumi sono raccolte attività e proposte differenti che spaziano da strumenti per la formazione e la valutazione nei contesti aziendali sia indoor che outdoor, a giochi da utilizzare con i bambini nei contesti educativi, alle tecniche teatrali quali strumenti di sviluppo e crescita personale e professionale. A seconda del destinatario ultimo dell’intervento, ciascun professionista potrà dunque trovare nella collana gli strumenti ideali per realizzare concretamente il proprio obiettivo formativo, educativo o di sviluppo.

Book The Accidental

    Book Details:
  • Author : Ali Smith
  • Publisher : Anchor
  • Release : 2007-04-10
  • ISBN : 0307279758
  • Pages : 250 pages

Download or read book The Accidental written by Ali Smith and published by Anchor. This book was released on 2007-04-10 with total page 250 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: Filled with the bestselling, award-winning author's trademark wordplay and inventive storytelling, here is the dizzyingly entertaining, wickedly humorous story of a mysterious stranger whose sudden appearance during a family’s summer holiday transforms four variously unhappy people. Each of the Smarts—parents Eve and Michael, son Magnus, and the youngest, daughter Astrid—encounter Amber in his or her own solipsistic way, but somehow her presence allows them to see their lives (and their life together) in a new light. Smith’s narrative freedom and exhilarating facility with language propel the novel to its startling, wonderfully enigmatic conclusion.

Book Man  Play  and Games

Download or read book Man Play and Games written by Roger Caillois and published by University of Illinois Press. This book was released on 2001 with total page 228 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: According to Roger Caillois, play is an occasion of pure waste. In spite of this - or because of it - play constitutes an essential element of human social and spiritual development. In this study, the author defines play as a free and voluntary activity that occurs in a pure space, isolated and protected from the rest of life.

Book The House of Others

    Book Details:
  • Author : Silvio D'Arzo
  • Publisher : Northwestern University Press
  • Release : 1995
  • ISBN : 9780810160019
  • Pages : 140 pages

Download or read book The House of Others written by Silvio D'Arzo and published by Northwestern University Press. This book was released on 1995 with total page 140 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: The illegitimate son of a fortune teller, Ezio Comparoni (1920-52) never knew his father, rarely left his home town, and admitted no one to his home. His deliberate obscurity was compounded by his use of many pseudonyms, including Silvio d'Arzo, under which he wrote the remarkable novella and three stories collected in The House of Others. The novella The House of Others is among the rare perfect works of twentieth century fiction. In a desolate mountain village an old woman visits the parish priest, ostensibly to ask about dissolving a marriage. Gradually, as she probes for information on "special cases"--cases in which what is obviously wrong can also be irrefutably right--it becomes clear her true question is whether or not she might take her own life. The question is metaphysical, involving not only the woman's life but the priest's; and to it he has no answer.

Book From Kant to Croce

    Book Details:
  • Author : Brian P. Copenhaver
  • Publisher : University of Toronto Press
  • Release : 2012-01-01
  • ISBN : 1442642661
  • Pages : 873 pages

Download or read book From Kant to Croce written by Brian P. Copenhaver and published by University of Toronto Press. This book was released on 2012-01-01 with total page 873 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: From around 1800, shortly before Pasquale Galluppi's first book, until 1950, just before Benedetto Croce died, the most formative influences on Italian philosophers were Kant and the post-Kantians, especially Hegel. In many ways, the Italian philosophers of this period lived in turbulent but creative times, from the Restoration to the Risorgimento and the rise and fall of Fascism. From Kant to Croce is a comprehensive, highly readable history of the main currents and major figures of modern Italian philosophy, described in a substantial introduction that details the development of the discipline during this period. Brian P. Copenhaver and Rebecca Copenhaver provide the only up-to-date introduction in English to Italy's leading modern philosophers by translating and analysing rare and original texts and by chronicling the lives and times of the philosophers who wrote them. Thoroughly documented and highly readable, From Kant to Croce examines modern Italian philosophy from the perspective of contemporary analytic philosophy.

Book Simplexity

    Book Details:
  • Author : Alain Berthoz
  • Publisher : Odile Jacob
  • Release : 2018-12-20
  • ISBN : 2738147453
  • Pages : 194 pages

Download or read book Simplexity written by Alain Berthoz and published by Odile Jacob. This book was released on 2018-12-20 with total page 194 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: “Simplexity, as I understand it, is the range of solutions living organisms have found, despite the complexity of natural processes, to enable the brain to prepare an action and plan for the consequences of it. These solutions are simplifying principles that enable the processing of information or situations, by taking into account past experience and anticipating the future. They are neither caricatures, shortcuts, or summaries. They are new ways of asking questions, sometimes at the cost of occasional detours, in order to achieve faster, more elegant, more effective actions.” A. B. As Alain Berthoz demonstrates in this profoundly original book, simplicity is never easy; it requires suppressing, selecting, connecting, thinking, in order to then act in the best way possible. And what if we, in turn, are inspired by the living world to process the complexity that surrounds us? Alain Berthoz is professor at the Collège de France where he is co-director of the Laboratoire de physiologie de la perception et de l’action. [Laboratory for the physiology of perception and action]. He is a member of the French Academy of Sciences, and is the author of Le Sens du mouvement [The Brain's Sense of Movement] and La Décision [Emotion and Reason].

Book The Work of Art

    Book Details:
  • Author : Gérard Genette
  • Publisher : Cornell University Press
  • Release : 1997
  • ISBN : 9780801482724
  • Pages : 292 pages

Download or read book The Work of Art written by Gérard Genette and published by Cornell University Press. This book was released on 1997 with total page 292 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: What art is--its very nature--is the subject of this book by one of the most distinguished continental theorists writing today. Informed by the aesthetics of Nelson Goodman and referring to a wide range of cultures, contexts, and media, The Work of Art seeks to discover, explain, and define how art exists and how it works. To this end, Gérard Genette explores the distinction between a work of art's immanence--its physical presence--and transcendence--the experience it induces. That experience may go far beyond the object itself.Genette situates art within the broad realm of human practices, extending from the fine arts of music, painting, sculpture, and literature to humbler but no less fertile fields such as haute couture and the culinary arts. His discussion touches on a rich array of examples and is bolstered by an extensive knowledge of the technology involved in producing and disseminating a work of art, regardless of whether that dissemination is by performance, reproduction, printing, or recording. Moving beyond examples, Genette proposes schemata for thinking about the different manifestations of a work of art. He also addresses the question of the artwork's duration and mutability.

Book International Bulletin of Bibliography on Education

Download or read book International Bulletin of Bibliography on Education written by and published by . This book was released on 1982 with total page 1130 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt:

Book Psychological Wellbeing

Download or read book Psychological Wellbeing written by Sue Roffey and published by . This book was released on 2008 with total page 138 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: