Download or read book Ordinamento forense e deontologia 2021 written by Claudia Taverniti and published by Key Editore. This book was released on 2021-11-05 with total page 261 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: Il manuale si rivolge a chi vuole approfondire lo studio dell’ordinamento forense e della deontologia, nonché ai futuri avvocati che si apprestano ad affrontare l’esame di abilitazione. La prima parte è dedicata all’ordinamento forense e alla sua struttura al fine di comprendere pienamente l’organizzazione della macchina forense. La seconda parte è dedicata, invece, alla deontologia forense, ai doveri dell’avvocato, non solo nei confronti dei clienti, ma anche dei colleghi e delle Istituzioni forensi.
Download or read book Compendio di ordinamento e deontologia forense written by Michela Bartolini and published by La Tribuna. This book was released on 2020-04-20T16:48:00+02:00 with total page 277 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: La nuova Collana Compendi Tribuna si rivolge ai candidati ai concorsi pubblici, agli studenti universitari e a tutti coloro i quali siano chiamati a sostenere prove d’esame per l’abilitazione professionale, con particolare riguardo per l’esame orale di avvocato. I Compendi Tribuna si caratterizzano per chiarezza di esposizione, capacità di sintesi e taglio ad un tempo semplice quanto accurato, che consente di apprendere e memorizzare facilmente ogni argomento affrontato. Fra i punti di forza di ogni volume, segnaliamo: - l’accurata suddivisione degli argomenti in paragrafi e sottoparagrafi; - la sapiente utilizzazione delle piste laterali di lettura, che permettono di individuare immediatamente i concetti fondamentali della materia trattata; - l’utilissima selezione di domande per l’autovalutazione immediata del proprio livello di apprendimento; - l’alto livello di aggiornamento normativo e giurisprudenziale; - la presenza dell’indice analitico alfabetico, che rende agevole la ricerca degli argomenti e degli istituti.
Download or read book Compendio di ordinamento e deontologia forense written by Michela Bartolini and published by La Tribuna. This book was released on 2019-03-18T00:00:00+01:00 with total page 277 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: Collana diretta da Francesco Bartolini La nuova Collana Compendi Tribuna si rivolge ai candidati ai concorsi pubblici, agli studenti universitari e a tutti coloro i quali siano chiamati a sostenere prove d’esame per l’abilitazione professionale, con particolare riguardo per l’esame orale di avvocato. I Compendi Tribuna si caratterizzano per chiarezza di esposizione, capacità di sintesi e taglio ad un tempo semplice quanto accurato, che consente di apprendere e memorizzare facilmente ogni argomento affrontato. Fra i punti di forza di ogni volume, segnaliamo: - l’accurata suddivisione degli argomenti in paragrafi e sottoparagrafi; - la sapiente utilizzazione delle piste laterali di lettura, che permettono di individuare immediatamente i concetti fondamentali della materia trattata; - l’utilissima selezione di domande per l’autovalutazione immediata del proprio livello di apprendimento; - l’alto livello di aggiornamento normativo e giurisprudenziale; - la presenza dell’indice analitico alfabetico, che rende agevole la ricerca degli argomenti e degli istituti.
Download or read book Deontologia e Ordinamento Forense written by Alessio Fiacchi and published by Lulu.com. This book was released on 2017 with total page 178 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: La deontologia e l'ordinamento forense sono materia di studio per l'esame orale della prova di abilitazione all'esercizio della professione di avvocato. Il presente volume costituisce un chiaro ed esaustivo strumento di preparazione grazie alla schematicità e praticità della trattazione che rende estremamente facile l'assimilazione dei concetti. Il manuale risulta, inoltre, un comodo vademecum per i professionisti, da tenere sempre a portata di mano per esercitare con la massima correttezza la professione. Il testo si correda infine dell'appendice normativa contenente la disciplina dell'ordinamento della professione forense e il codice deontologico forense.
Download or read book Compendio di ordinamento e deontologia forense written by Pietro Savarro and published by La Tribuna. This book was released on 2017-06-06T00:00:00+02:00 with total page 269 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: Collana diretta da Francesco Bartolini La nuova Collana Compendi Tribuna si rivolge ai candidati ai concorsi pubblici, agli studenti universitari e a tutti coloro i quali siano chiamati a sostenere prove d'esame per l'abilitazione professionale, con particolare riguardo per l'esame orale di avvocato. I Compendi Tribuna si caratterizzano per chiarezza di esposizione, capacità di sintesi e taglio ad un tempo semplice quanto accurato, che consente di apprendere e memorizzare facilmente ogni argomento affrontato. Fra i punti di forza di ogni volume, segnaliamo: - l'accurata suddivisione degli argomenti in paragrafi e sottoparagrafi; - la sapiente utilizzazione delle piste laterali di lettura, che permettono di individuare immediatamente i concetti fondamentali della materia trattata; - l'utilissima selezione di domande per l'autovalutazione immediata del proprio livello di apprendimento; - l'alto livello di aggiornamento normativo e giurisprudenziale; - la presenza dell'indice analitico alfabetico, che rende agevole la ricerca degli argomenti e degli istituti.
Download or read book Compendio di ordinamento e deontologia forense written by Michela Bartolini and published by La Tribuna. This book was released on 2018-05-16T00:00:00+02:00 with total page 269 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: La nuova Collana Compendi Tribuna si rivolge ai candidati ai concorsi pubblici, agli studenti universitari e a tutti coloro i quali siano chiamati a sostenere prove d’esame per l’abilitazione professionale, con particolare riguardo per l’esame orale di avvocato. I Compendi Tribuna si caratterizzano per chiarezza di esposizione, capacità di sintesi e taglio ad un tempo semplice quanto accurato, che consente di apprendere e memorizzare facilmente ogni argomento affrontato. Fra i punti di forza di ogni volume, segnaliamo: - l’accurata suddivisione degli argomenti in paragrafi e sottoparagrafi; - la sapiente utilizzazione delle piste laterali di lettura, che permettono di individuare immediatamente i concetti fondamentali della materia trattata; - l’utilissima selezione di domande per l’autovalutazione immediata del proprio livello di apprendimento; - l’alto livello di aggiornamento normativo e giurisprudenziale; - la presenza dell’indice analitico alfabetico, che rende agevole la ricerca degli argomenti e degli istituti. L'Opera è aggiornata con i nuovi parametri forensi (D.M. 8 marzo 2018, n. 37).
Download or read book Ordinamento forense e deontologia written by Marina Crisafi and published by Key Editore. This book was released on 2019-06-17 with total page 121 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: Le norme di comportamento alle quali l’avvocato è vincolato nell’esercizio dell’attività professionale compongono il codice deontologico forense. Essenziale per la realizzazione e la tutela dell’affidamento della collettività e della clientela, della correttezza dei comportamenti, della qualità ed efficacia della prestazione professionale, esso rivela la funzione sociale dell’avvocato che è quella di prevenire ed evitare i conflitti e di garantire che gli stessi si rivolvano secondo diritto. Il volume si occupa di illustrare le norme di comportamento contenute nel codice deontologico e di evidenziare i comportamenti che l’avvocato ha il dovere di tenere nell’esercizio della professione, tenendo conto della giurisprudenza del Consiglio Nazionale Forense, di legittimità e di merito. Il testo è di agevole consultazione ed è rivolto in particolare agli appartenenti all’avvocatura ma può essere un valido ausilio anche per gli altri soggetti con i quali l’avvocato si interfaccia: clienti, magistrati, periti, testimoni, ecc.
Download or read book Compendio di Deontologia Forense e Notarile written by Giulio Perrotta and published by Lulu.com. This book was released on 2015 with total page 167 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: Agile manuale di deontologia forense e notarile. FastLaw, la collana di "diritto veloce" pratica e alla portata di tutti.
Download or read book Deontologia dell avvocato ordinamento forense amministrazione della Giustizia written by Ubaldo Perfetti and published by G Giappichelli Editore. This book was released on 2014-01-17 with total page 316 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: Il nesso tra deontologia dell’avvocato, ordinamento forense ed amministrazione della Giustizia è oggi anche formalmente evidenziato dalla legge n. 247 del 31 dicembre 2012 recante la nuova disciplina della professioneÈ solo di recente che si è iniziato a discutere della deontologia, non più esclusivamente come puro apparato di regole sanzionatorie, ma anche quale tavola di valori in grado di generare l’affidamento della collettività sull’adempimento dei doveri connessi alla responsabilità sociale dell’avvocato ed al suo ruolo quale ingranaggio essenziale della giurisdizione e sentinella del suo esercizio conforme ai dettami costituzionali; in questa prospettiva la deontologia può svolgere anche una funzione quale argine agli abusi del processo e garanzia di effettività delle previsioni dell’articolo 111 Costituzione L’ordinamento asseconda queste nuove consapevolezze, appunto, con la recente legge n. 247/2012 in cui molta attenzione è dedicata alla responsabilità sociale dell’avvocato, alla sua funzione nella difesa dei diritti fondamentali, alla centralità della deontologia.Gli scritti raccolti nel volume esprimono i sentimenti, le riflessioni, le valutazioni maturati al riguardo, di pari passo con l’acquisizione di queste nuove consapevolezze.UBALDO PERFETTI, autore di monografie e saggi anche di deontologia forense, è professore ordinario di Diritto civile nel Dipartimento di Giurisprudenza dell’Università degli Studi di Macerata e avvocato cassazionista; attualmente è vice presidente del Consiglio Nazionale Forense.
Download or read book Corso di ordinamento forense e deontologia written by Remo Danovi and published by Giuffrè Editore. This book was released on 2008 with total page 468 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt:
Download or read book Stem Cell Banking written by Dusko Ilic and published by Springer. This book was released on 2014-05-05 with total page 175 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: This book exemplifies experience across the globe in banking of cord blood, mesenchymal, embryonic and induced pluripotent stem cells for clinical use from the United States, Canada, the European Union, Switzerland and Japan to Iran, India and Serbia. The concerns are similar regardless of stem cell type or origin. Implementing core values and common standards depend often on specific circumstances of political and economic setting, which makes flexibility as important as systematic planning. Banking of stem cells is not just building a repository and storing samples. The planning, design, construction and maintenance involve multiple skilled professionals. Stem cell banks are points where technology and medicine converge with ethics, laws and regulations. If properly designed and organized, their utilization will have a broad impact not only on the scientific community and medical professionals but also on the general public.
Download or read book Legal Origins and Legal Change written by Alan Watson and published by A&C Black. This book was released on 1991-01-01 with total page 348 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt:
Download or read book Nozioni di ordinamento e deontologia forense Per l esame di avvocato written by Giuseppe Vitiello and published by . This book was released on 2002 with total page 240 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt:
Download or read book Slaves and Slavery in Ancient Rome written by Zvi Yavetz and published by Transaction Publishers. This book was released on 1988-01-01 with total page 208 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: Enormous numbers of slaves were absorbed into Roman society from the third century B.C. onwards. Mainly enslaved prisoners of war, they transformed the quality of life in the Roman Empire beyond recognition. In this anthology the author offers a complete collection of Greek and Latin sources in an English translation which deal with the great slave rebellions in the second and first centuries B.C. In a postscript Zvi Yavetz surveys the controversy on slaves and slavery from the French Revolution to our own days, with an emphasis on the debate between Marxists and non-Marxists. The book is intended for specialists and generalists alike, including those who have had no previous classical education, but could after delving in sources concern themselves with one of the most intriguing problems in world history. Zvi Yavetz holds the Lessing Chair of Roman History at Tel Aviv University, Israel, and is distinguished visiting professor at Queens College of the City University of New York. He is the author of many books in Hebrew, French and German on Roman history among which are Julius Caesar and His Public Image and Plebs and Princips.
Download or read book Slaves and Masters in the Roman Empire written by K. R. Bradley and published by Oxford University Press, USA. This book was released on 1987 with total page 164 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: This ground-breaking book is the first to show how the institution of slavery, one of the most characteristic and enduring features of Roman imperial society, was maintained over time and how, at the practical level, the lives of slaves in the Roman world were directly controlled by their masters. The author demonstrates, first, how the tensions generated between slaves and masters can be perceived in the ancient sources, and, second, how those tensions were dealt with, as masters treated their slaves with varying forms of generosity and punishment in order to elicit obedience from them. Special attention is given to the slaves' family lives, to their acquisition of freedom through manumission, and to the climate of violence that surrounded them. Emphasizing the harsh realities of Roman slavery in a new way, this important book will stir intense debate among scholars and students.
Download or read book The Golden Thread written by Ewan Clayton and published by Catapult. This book was released on 2014-02-11 with total page 350 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: From the simple representative shapes used to record transactions of goods and services in ancient Mesopotamia, to the sophisticated typographical resources available to the twenty–first–century users of desktop computers, the story of writing is the story of human civilization itself. Calligraphy expert Ewan Clayton traces the history of an invention which—ever since our ancestors made the transition from a nomadic to an agrarian way of life in the eighth century BC—has been the method of codification and dissemination of ideas in every field of human endeavour, and a motor of cultural, scientific and political progress. He explores the social and cultural impact of, among other stages, the invention of the alphabet; the replacement of the papyrus scroll with the codex in the late Roman period; the perfecting of printing using moveable type in the fifteenth century and the ensuing spread of literacy; the industrialization of printing during the Industrial Revolution; the impact of artistic Modernism on the written word in the early twentieth century—and of the digital switchover at the century's close. The Golden Thread also raises issues of urgent interest for a society living in an era of unprecedented change to the tools and technologies of written communication. Chief among these is the fundamental question: "What does it mean to be literate in the early twenty–first century?" The book belongs on the bookshelves of anyone who is inquisitive not just about the centrality of writing in the history of humanity, but also about its future; it is sure to appeal to lovers of language, books and cultural history.
Download or read book The Roman Law of Slavery written by William Warwick Buckland and published by . This book was released on 1908 with total page 758 pages. Available in PDF, EPUB and Kindle. Book excerpt: